Thursday 4 July 2013

ATASI PAYUDARA JADI KENDUR/ LABUH / JATUH / MELAYUT




APAKAH SAIZ PB ANDA ???




Kita sedia maklum, seawal umur akhil baligh, setiap wanita akan mula memilih pakaian dalam mengikut brand favourite, warna favourite, fesyen favourite dan mcm2 alasan yg penting asalkan nampak cantik dan sexy katanya. Tetapi adakah kita sedar, semua itu akan memberikan kesan yang buruk kepada payudara untuk jangkamasa yang panjang? (memang tidak terfikirkan bukan)

 Sememangnya, bentuk payudara akan berubah mengikut kepada perubahan pada badan dan hormon badan setiap individu. Tetapi langkah menjaganya terletak di tangan anda sendiri.Jom dian nak dicsuss hal ini secara terbuka, dengan tujuan berkongsi..

 
  • Semasa anda mengandung, berat badan anda naik sekurang2nya 10kg dari berat normal, tetapi selepas beranak, berat hilang dengan mendadak. So, lemak yang ada pada breast akan hilang dan menyebabkan payudara anda menjadi kendur

  •  Tarikan gravity yang menyebabkan breast tertarik ke bawah. Ni jugak adalah disebabkan oleh factor pemakanan dan umur yang semakin meningkat. Ini bermakna apabila anda semua semakin tua, memangla breast akan sedikit turun. Takdenyer bile dah tua breast tegang macam anak dara eh.Disebabkan kekurangan hormone estrogen dan dah nak menopause, maka breast akan menjadi kendur.

  • Breast evolution. Ni bermaksud, bila kite beranak, sejenis hormon akan menyebabkan pengeluaran susu pada payudara. Sampai bengkak-bengkak menegang. Bila susu tak diperlukan lagi hormone tu akan berhentikan pengeluaran susu, then breast jadik kosong, maka ia akan mengendur sedikit. Tapi, kenyataan disini adalah, breastfeeding sahaja tidak akan menyebabkan breast sagging, tapi proses dalam badan kite iaitu perubahan badan ketika mengandung dan breast menegang sebab susu (then susu takde), menyebabkan breast menjadi sagging

  • Seterusnya faktor pemakaian coli yang salah. Sepatutnya bra yang dipakai hendaklah bersesuaian dengan saiz bra. Mengikut statistic 8 daripada 10 orang perempuan memakai bra yang tidak sesuai dengan saiz bra mereka. So ukur dengan betul.

 

 

 PB long bra nie akan support breast anda yang agak jatuh. So, breast anda pon nampak kemas terbentuk elok jer. Memang nampak mengancam pd badan. Ada yang pernah try bra push up, tapi tak berjaya. And long bra memang berikan anda bentuk breast yang anda nak...:)





Anyway, banyak lagik fungsi long bra nie. Kalau notis, cup long bra nie tak bulat, tapi berbentuk pyramid, sebab untuk memberi peluang untuk puting breast kite bernafas. Selain daripada itu adalah untuk mencerahkan area nipple. Seriously ramai yang berkongsi bahawa dah perasan dah jadi macam anak dara semula...:)

Pemakaian PB secara konsisten at least 8 jam sehari dan minum air masak at least 2.5 litre a day membantu anda mendapatkan bentuk tubuh ideal.

So, ladies, tunggu aper lagi...:) Tukar jer bra yang you all ader tue kepada Premium Beautiful Long Bra. Confirm you all akan puas hati dengan bentuk breast anda.

 

 NAK TAU LANJUT MACAM MANA NAK BELI, MACAM MANA NAK BAYAR ANSURAN, MACAM MANA BOLEH MILIKI PREMIUM BEAUTIFUL BODY SHAPER SECARA PERCUMA , CONTACT DIAN

 

 

GLAMPRENEURS BEAUTILICIOUS 

DIANA RAQUIE 018-3238830 (WECHAT/WHATSAPP)

www.facebook.com/dianaraquie


 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...