Monday 23 September 2013

DAY ONE IN SEOUL KOREA


HARI PERTAMA YANG MEYERONOKKAN DI SEOUL



Sarapan di Restoran Halal, Usmania

Hari pertama dian bermalam di Seoul, Korea sememangnya seronok...penerbangan dengan Korean Air agak letih tapi tempat penginapan kami yang disediakan oleh syarikat amat selesa. Dian bermalam di  
Best Westrn Hotel atau dikenali Hotel Kuk Do.Sarapan esok nya pula kami makn di restoran Halal iaitu berlokasi di Itewa ...kami makan makanan Pakistan , sedap !!!!


Di Itewa , ada beberapa restorant halal di sini, rasa nya dalam 5 restoran yang menunya dari Pakistan, India dan Iran, selain tu kedai roti dan kebab juga ada along the streets.Itewa juga banyak pub dan grill berkonsepkan ala barat , tapi tidak lah halal bagi kita yang Muslim ni..Itewa ni tempat lepak pelancong asing terutama yang berbangsa Inggeris sebab populasi orang kulit putih tinggi juga di kawasan ni, Dalam kawasan Itewa ada United State @ dikenali America Army Camp di sini..agak besar juga, patot la bila di Itewa dian rasa sedikit janggal nak dibanding kan dengan tempat2 lain di sekitar Seoul.



PAJU PREMIUM OUTLET


After breakfast, perut pun dah keyang so kami pun menuju ke Paju Premium Outlet....orang perempuan tak sah kalau tak shopping betul kan....siapa yang tak suka shopping , lelaki pun pandai shopping ....Paju Premium Outlet ni pula tempat Branded Item, murah pula tu.....memang meroyan la geng2 GLAM bila sampai kat sini....so  shopping sakan lahh apa lagi..duit shopping saja pun yang perlu dian bawa, makan , penginapan , flight pergi balik dah tentu la PERCUMA.


Premium outlet kat Korea memang banyak bukan satu saja...puas hati sungguh shopping di sini.Malaysia cuma ada satu satu kat Johor....yang selebihnya shopping mall.




PILIH , MANA SATU CANTIK ???


Masa di Paju Premium outlet memang tak ingat dunia, masa yang diberikan tour guide digunakan sebaik mungkin....mana boleh tunggu2...masa tak pernah nak tunggu dian...dian sempat belikan hadiah untuk diri dian satu handbag Charles & Keith dan PANDORA bracelet.



SNAP PIC , SAMBIL SHOPPING , HAPPY ...SAY KIMCHI

About an hour out of Seoul, this USA-style outlet has all the usual brands. Prices aren't as cheap as those in the USA or Kuala Lumpur but you can still find decent deals there. There's a food court available as well as various restaurants. 

Paju Premium Outlet ada 160 outlet. Kalau dah shopping tu memang semua tak ingat lapar , perjalanan jauh dari Seoul pun rasa terhibur saja. Shopping , stop kejap dan ambik gambar sebanyak mungkin , kenagan tu...tak mungkin tak ambik gambar...kalau shopping kat KL tak perlu nak snap pix, ni datang jauh2 taw.




DIAN & DDM YONG


Dian happy sangat sebab tak pernah terfikir pula nak sampai ke Korea secara percuma ....syukur dgn GLAM dapat dian merasa peluang macam ni.


Sampai di Paju ni lah aktiviti dian dan Yong , teman sebilik dian di Hotel selama bermalam di Korea.
Lepas ni nak tanam azam kuat2....Yong dah melancong secara percuma sebanyak 5 kali , dian ni baru pertama kali...pun dah rasa teruja sangat2...


Bukan setakat shopping , tapi kemeriahan dalam GLAM tu sendiri.Makan 3 kali sehari secara percuma, Stok Maggi dian pun tak berusik...asyik kenyang ja .Shopping pun happy saja, pendek kata tak ingat nak balik Malaysia lah.










LOTTE WORLD



Dibuka pada tahun 1989, Lotte merupakan tempat indoor themepark yang terbesar di dunia.Time dian disini is time for Rio Samba Carnival dan sambut Holloween Party, Christmas Festival also can celebrate here....Indoor Adventure di sini ada 22 jenis Rides yang berlainan termasuk Conquistador dan French Revolution.





WONDERFULL LAND




PARADE



RIO DE SAMBA






GYRO




 ENTRANCE LOTTE WORLD



Fuuuuhhh memang puas hati betul, lupa kat Malaysia langsung, hilang stress...

Rides dan indoor game kat dalam Lotte ni memang banyak, dian tak larat nak naik semua ride sebab memang penuh dan sesak , ramai orang sungguh hari tu, dian dapat tahu hari yang dian masuk ke Lotte tu ialah Full Moon Festival (Hari Kesyukuran di Korea)..kira macam hari raya la jugak , public holiday memang la sesak ...sebab time tu la kita nak spend time dengan family, tiap2 hari kita ni dah sibuk dengan urusan kerja.




Bercakap pasal kerja, di Malaysia bukan public holiday pun time tu,tapi dian dapat pergi holiday percuma dengan GLAM.

Macam tak percaya pula .




This is my beautiful journeys with all my beautiful partners from GLAM.
Wait for my next entry.




GLAMPRENEUR BEAUTILICIOUS
DIANA RAQUIE 018-3238830
www.facebook.com/dianaraquie


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...